Buenos Aires; Tango

1 augustus 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Buenos Aires

Buenos Aires is een grote metropool met meer dan 19 miljoen inwoners. Er zijn verschillende wijken zoals San Telmo, Boca, Puerto Madero, Recoleta, Palermo en natuurlijk het centrum. (En de vele sloppenwijken buiten de stad met de golfplaten huizen).
´s Avonds laat kwamen we aan in ons hostel in de wijk San Telmo. Deze wijk staat vooral bekend om de tango, antiekwinkels en de rommelmarkten.

Ontmoeting met Nieke
De eerste dag werden we overvallen met regen. We hadden afgesproken met Nieke die al enkele weken in BA was (een vriendin van Geertje). Dit was erg fijn, aangezien zij Spaans sprak en ons vele tips gaf over de stad en bezienswaardigheden. We bezochten de wijk Recoleta met
- het oud-theater wat omgetoverd is tot boekwinkel ("El ateneo")
- Cementario waar Evita Peron ligt begraven ofwel Eva Duarte
- de mechanische bloem en de rechtenfaculteit
- het Museum "Belle Artes", met o.a. schilderijen van Rembrandt (van zijn zus Liesbeth), van Gogh, Rubens en Monet.

´s Avonds het meest luxe diner gehad tot nu toe. We gingen naar een "parilla" restaurant "La Cabrera" (parilla = bbq vlees), we bestelden een steak van 800gram!! Mega goed!! En aangezien Geertje eindelijk weer alcohol kon drinken, konden we dit niet voorbij laten gaan zonder een heerlijke fles Argentijnse rode wijn.

Bezienswaardigheden
We bezochten de wijk Boca, met de vele gekleurde huizen (Caminito straat) en uiteraard "La Bombonera", het voetbalstadium van Boca Juniors.
Verder hebben we geshopt in het centrum en het presidentieel paleis "La Casa Rosada" waar we o.a. de werkkamer van de presidente, de werkkamer van Evita en HET balkon van Evita gezien hebben. Verder hebben we de haven en het park bezocht in Puerto Madero, lekker gestapt in Palermo.
In onze wijk San Telmo zijn we op zondag over de grote markt gelopen op het "plaza Dorrego". Erg gezellig zeker in combinatie met de zon die eindelijk scheen.
(Zie foto´s)

Tangoshow
Dit alles kon niet voorbij gaan zonder een Tangoshow te bezoeken. Een avond met een kleine wijnproeverij vooraf, een heerlijk diner en daarna de show, met de hele avond gratis drank!!! Wederom een top avond gehad!

Na 3 dagen in Buenos Aires te zijn startte onze nieuwe georagniseerde tour in een 4 sterren hotel! 16 personen en een gids! We zullen eerst naar Uruguay gaan, vervolgens naar de watervallen op de grens van Argentinie - Brazilie en eindgen in Rio.

De laatste avond in BA zijn we met een deel van de groep naar Konex gegaan waar "La Bomba de Tiempo" optrad. Een drumoptreden!! Het ritme, de sfeer, een grote pot bier en iedereen die danst en swingt. Het was een super avond uit!!! (Zie foto´s)

Uruguay here we come:
Nu op weg met een super de luxe boot naar het volgende land: Uruguay, de stad "Colonia". Hopelijk komende weken eindelijk zomersweer!!

Bedankt voor alle berichtjes! Muchos Gracias!

Dikke kus Diederik en Geertje

Niet grappig:
- Metro kaartjes kopen en vervolgens stakingen waardoor er geen metro meer rijdt @ nu maar lopen!
- Denken dat een 4 sterren hotel relax is, maar dan te horen krijgen dat je ontbijt niet inclusief is en je moet betalen voor wifi @ we willen terug naar ons basic hostel!
- Eindelijk een beetje Spaans spreken, maar het niet meer nodig hebben. Beetje jammer als je op weg me naar het Portugees sprekende Brazilie @ weer handen en voeten gebruiken!