Iguazu Watervallen

14 augustus 2012 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Iguazu watervallen:

Een van de grootste watervallen ter wereld en absoluut indrukwekkend! Iguazu betekent `groot water`. Op een afstand van 2.5km storten meer dan 200 watervallen te midden van tropische begroeiing ( zie foto´s).
De watervallen liggen voor twee derde in Argentinie, voor een derde deel in Brazilie. Ze komen uit in de rivier Iguazu. Die als natuurlijke grens dient. Dezelfde grens werpt zich verderop in de rio Parana, die de grens tussen Paraguay en Brazilie, maar ook tussen Argentinie en Brazilie vormt. De 3 grenssteden: Foz de Iguacu (Brazilie), Puerto Iguazu (Argentinie), Ciudad del Este (Paraguay).
Om een goed overzicht te krijgen, namen wij een helicopter vlucht boven dit prachtige natuurgebied. GEWELDIG!! Nooit willen missen!

De eerste dag kregen we een goed overzicht aan de Braziliaanse kant (zie foto´s).
De dag erna bekeken we de watervallen van de hele andere kant. De Argentijnse en de mooie en indrukwekkendere kant (onze mening) (zie foto´s).
Eerst met een speedboot onder de watervallen door zodat we een lekkere ochtenddouche kregen!! Resultaat kletsnat, maar gelukkig was er de zon die ons direct weer opdroogde.
De watervallen zijn niet te beschrijven, om een kleine indruk te geven hebben we enkele foto´s gemaakt.

Paraguay
Ons hotel had een zwembad waar we heerlijk gerelaxed hebben. De dag na de watervallen hadden we nog een middag vrij, voordat we de nachtbus in moesten. Wij besloten met de gids en 4 andere naar Paraguay te gaan. De alcohol, electrische apparaten en parfum moest hier erg goedkoop zijn. Achteraf bleek dit wel mee te vallen, veel nepspullen, dus wij kwamen "thuis" met alleen een nieuw SD-kaartje voor de camera.

Na dit mooie natuurfenomeen zijn we in 24 uur tijd (van deur tot deur) naar Paraty gereden. Wat een tocht! Maar de zon schijnt in dit mooie kust plaatsje, het water is blauw!! Dus laat die bootocht vanmiddag maar komen.

Dikke kus uit het eindelijk zonnige Brazilie

Diederik en Geertje