Uruguay

9 augustus 2012 - Montevideo, Uruguay

Colonia de sacremento:

Gekleurde huisjes langs straten van kinderkopjes en oldtimerauto’s dienen als plantenbak. Colonia del Sacramento, een kuststad in Uruguay, voelt als een dorp. Een dorp dat stilstaat in de tijd. Deze kleine stad vormt de aankomstplek van onze veerboot uit Buenos Aires. In 1 uur tijd vaar je over de Rio de la Plata naar Uruguay (de breedste rivier ter wereld).

In tegenstelling tot Buenos aires, stopt het verkeer voor je en kun je veilig oversteken. Het was een erg gezellig dorpje, waar we de verjaardag van David (iemand uit de groep) hebben gevierd in een Mexicaans restaurant!! De dag erna vertrokken we alweer naar Montevideo.

Montevideo:

Na een 3 uur durende busrit kwamen we aan in de hoofdstad van Uruguay. Zoals Diederik en de meeste andere reizigers zeggen: een niet bijzondere saaie stad. (waar we 2 nachten blijven).

Niet meer te doen dan een wandeling door het historisch centrum en een fietstocht. De beste manier om te stad te verkennen (als je een goede fiets hebt). De bezienswaardigheden: Het mooie strand (NOT), het voetbalstadion waar het eerste wereldkampioenschap is gespeeld in 1930 (sindsdien ook nooit meer gerenoveerd), de markt met de restaurantjes en enkele parken.

Na 2 dagen Montevideo waren we dan ook blij dat we met de bus door het binnenland van Uruguay naar Salto vertrokken.

Salto

Een plaatsje in het noord-westen van Uruguay. Gelijk een betere aangename temperatuur! Wandelschoenen uit, slipper aan en weg met de vesten en jassen!! Helaas bleven we hier maar een nachtje dus gelijk maar genieten- een bbq en heerlijke cocktails maakte de eerste avond al fantastisch. De dag erna een relaxe dag in de Spa (Sauna, hotsprings en natuurlijk een 40-minuten durende massage!!!! ). Waarom niet geljk naar Salto en Montevideo gewoon skippen ???

Nu op weg naar Iguazu watervallen!!!!! ( eerst de Braziliaanse kant bekijken en daarna de watervallen vanuit de Argentijnse kant)... we hebben er zin in!!! Eindelijk zomers weer!!!

Kus

Diederik en Geertje

Niet grappig

- 20 x de ketting van je fiets rijden , is niet grappig @ Montevideo city

- een nachtbus hebben, waarvan de airconditioning kapot is, is niet grappig @ sauna in de bus

- de nieuwe groep die je “G” (lees “djie”) noemt omdat Geertje te moeilijk is @ heerlijk zo’n oerhollandse naam

1. Fleur:
    14 augustus 2012
    Vreselijk he als ze je naam steeds niet kunnen uitspreken! Ik zeg meestal dat ik Anna ofzo heet tegen alles wat spaanstalig is want Fleur kunnen ze toch niet aan ;). Stom dat jullie in Montevideo zaten en daar niets te doen was, gelukkig nu naar de watervallen, schijnt prachtig te zijn. Enjoy!